ict daily

خدا هست و جای هیچ نگرانی نیست

ict daily

خدا هست و جای هیچ نگرانی نیست

سلا م گرم به همه دوستان
امیدوارم از دیدن این وبلاگ لذت ببرید

آخرین مطالب

دانلود مقاله

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶ ق.ظ

با سلام

امروز راجع به مقاله دانلود کردن از سایت gen.lib.rus.es بود . باید بدانیم هر مجله یا کتاب و مقاله ای شماره مخصوص خود را دارد که با نام doI شناخته میشود.وقتی آن را پیدا کردیم می توانیم در سایت جستجو کنیم و کتاب یا مقاله و مجله خود را پیدا کنید .


امروز قصد آموزش استفاده از سایت sci-hub.org را برایتان دارم.
این سایت علیرغم اینکه یک موتور جستجوی مقالات در scholar.google.com است دارای قابلیت اتصال مستقیم به پایگاه های مقالات خارجی نظیر اسپرینگر،ساینس دایرکت،وایلی،آی تریپل،تیلور فرانسیس و دامنه ی گسترده ای از این پایگاه ها است.
نحوه ی کار با این امکاناتات به این صورت است که ابتدا آدرس یک پایگاه،مثلا link.springer.com را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ نموده و پس از آن یک نقطه گذاشته و آدرس sci-hub.org را اضافه می نماییم بدین صورت:
link.springer.com.sci-hub.org
به این ترتیب وارد سایت اسپرینگر می شویم که تحت پوشش sci-hub.org می باشد.
در سمت پایین صفحه، نواری را می بینیم که در سمت چپ آن Sci-Hub و در سمت راست آن SUPPORT THE PROJECT نوشته شده است
در بین این نوار دو عدد مشاهده می شود که عدد بیشینه نشاندهنده ی تعداد دانشگاه هایی است که sci-Hub برای سایت اسپرینگر به آن دسترسی دارد و عدد کمینه نشاندهنده ی یک دانشگاه از این مجموعه است که با شماره مشخص می شود.
مثلا Открыто через прокси #12 из 57
57 یعنی کل دانشگا ه هایی که به آن دسترسی دارد و 12 یعنی دوازدهمین دانشگاه از این مجموعه.
حال در اسپرینگر اقدام به جستجوی یک مقاله می نماییم. اگر مقاله ی مذکور قفل بود و یا دسترسی به آن نا ممکن بود علامت ▶ را در نوار شرح داده شده می زنیم تا دانشگاه دیگری از این مجموعه را بیاورد که به آن مقاله بتوان دسترسی پیدا کرد و آنقدر این کار را انجام می دهیم تا یک لینک آزاد برای دانلود مقاله بدست آید.
شایان ذکر است که با هر بار فشردن ▶ اسم دانشگاه هم در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه نمایان می شود که گاها بعضی از این پایگاه ها فاقد عنوان هستند.
اگر در طی مراحل کار با پیغام all seats occupied مواجه شدید صفحه را بسته و دقایقی بعد امتحان نمایید زیرا ترافیک این سایت بسیار بالا می باشد.
اگر مجددا موفق به اتصال نشدید سعی کنید آی پی خود را عوض نمایید که ساده ترین راه آن خاموش کردن مودم به مدت 5 دقیقه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۵
ریحانه واحدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی